Om Kastrupgårdsskolens special Gruppeordning E og F-sporet

Omlægning til tosporet gruppeordning

Sommeren 2023 blev den tidligere E-klasserække omlagt til en tosporet gruppeordning E og F sporet. Omlægningen skyldes, at der er sket et skifte i behovet for specialundervisning. Der er i dag et større behov for specialundervisning til andre målgrupper end E-klasserne havde som målgruppe.

SGO-KG er en afdeling med plads til 100 elever fordelt på de to spor, E og F. Skolen samarbejder med SFO Asgård, der er et specialfritidstilbud, og pædagogerne deltager i undervisningen ca. 10 lektioner om ugen.

Elever der går på SGO-KG er alle visiteret til pladsen hos os, det samme gælder for en plads special-SFO.

Læs mere har: https://www.taarnby.dk/borger/born-unge-og-familie/born-med-saerlige-behov/specialundervisning/

Hvad kan du som elev forvente?

I E og F sporet vil du møde et engageret personale, der er optaget af at give dig de bedste muligheder for at lære og udvikle dig. Vi tilbyder et tilpasset undervisningsforløb, der er målrettet dit læringsbehov. Vi glæder os til at møde dig, og vi vil rigtig gerne inddrage dig i din opstart, så det bliver en god start.